D.U.K.

Namams

Kaip sudaryti dujų tiekimo sutartį

Noriu naudoti gamtines dujas. Kur turėčiau kreiptis dėl sutarties sudarymo?

Jeigu jau esate prisijungę prie dujų tinklo, tiekimo sutartį su „Lietuvos dujų tiekimu“ galite sudaryti bet kuriame paslaugų centre „Gilė“. Šiuose klientų aptarnavimo centruose išspręsite visus su elektra ir dujomis susijusius klausimus.

Jums bus aktualūs šie dokumentai:

Gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties su gyventojais bendrosios sąlygos

Gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties su gyventojais specialiosios sąlygos

Kokius dokumentus turėčiau pateikti sudarydamas sutartį dėl dujų tiekimo?

Norėdami sudaryti gamtinių dujų pirkimo–pardavimo sutartį, turėsite pateikti šiuos dokumentus:

  1. Asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Jei sutartį pasirašysite ne Jūs, o įgaliotas asmuo, jis turi pateikti notaro patvirtintą įgaliojimą;
  2. Buto ar namo nuosavybę patvirtinantį dokumentą;
  3. Raštišką būsto savininko sutikimą sudaryti sutartį;
  4. Jei dujas ketinate naudoti kelių bendraturčių valdomame objekte – raštišką bendraturčių tarpusavio susitarimą dėl sutarties sudarymo;
  5. Jei Jūsų būstas ar kitas objektas bus pirmą kartą prijungiamas prie dujų skirstymo sistemos – pažymą apie sistemos parengimą sujungimui;
  6. Jei keičiate dujų tiekimo įmonę – pranešimą apie įmonės pakeitimą.

Jei Jums suteiktas socialinis būstas, kuriame norėsite naudoti dujas, taip pat turėsite pateikti:

  1. Vietoj buto ar namo nuosavybę patvirtinančio dokumento – socialinio būsto nuomos sutartį;
  2. Savivaldybės sprendimą dėl socialinio būsto skyrimo;
  3. Buto priėmimo–perdavimo aktą arba kitą nuomotojo ir nuomininko pasirašytą dokumentą, kuriame nurodyti dujų skaitliuko rodmenys, nuo kurių pradedamas dujų tiekimas.

Jums bus aktualūs šie dokumentai:

Gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties su gyventojais bendrosios sąlygos

Gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties su gyventojais specialiosios sąlygos

Kaip atsiskaityti už dujas

Kokiu būdu paprasčiausia atsiskaityti už sunaudotas dujas?

Už gamtines dujas galite atsiskaityti Jums priimtiniausiu būdu – internetu, elektronine sąskaita, pavedimu, grynaisiais. Jei norite sutaupyti laiko ir pinigų, rekomenduojame naudotis savitarnos svetaine www.manogile.lt. Čia galėsite greitai deklaruoti rodmenis bei sutaupyti, vienu mokėjimu atsiskaitydami ne tik už dujas, bet ir elektrą. Savitarnos svetainėje patys pasirinksite priimtiniausią mokėjimo būdą – elektroninę bankininkystę, e. sąskaitą arba mokėjimą pavedimu.

Kaip galėčiau atsiskaityti už suvartotas dujas internetu?

Norėdami atsiskaityti internetu, sudarykite e. bankininkystės sutartį su pasirinktu banku. Atsiskaityti internetu galite naudodamiesi visų šalies bankų – SEB, „Swedbank“, DNB, „Danske Bank“, „Citadele“, „Nordea“, Šiaulių banko ir Medicinos banko, taip pat Lietuvos kredito unijų sistemos – e. bankininkystės paslaugomis. Prisijungę prie savo e. bankininkystės paskyros, mokėjimų ar operacijų skiltyje pasirinkite UAB „Lietuvos dujų tiekimas“ įmokas. Atsiskaityti internetu taip pat galite naudodamiesi informacinio verslo paslaugų įmonės sistema ELAS arba e. sistema www.vienasaskaita.lt.

 

Norėčiau gauti sąskaitą-faktūrą už suvartotas ir apmokėtas gamtines dujas. Kur turėčiau kreiptis?

Galite kreiptis į artimiausią „Gilės“ klientų aptarnavimo centrą arba pateikti prašymą internetu. Prašyme nurodykite dujų pristatymo vietos adresą, mokėtojo kodą ir adresą, kuriuo norite gauti sąskaitą-faktūrą.

Šį mėnesį dujų nevartojau. Ar turėčiau mokėti mėnesinį mokestį – t.y. pastoviąją dujų kainos dalį? Jei taip, kodėl?

Pastoviąją dujų kainos dalį – mėnesinį mokestį – turite mokėti kiekvieną mėnesį, nepriklausomai nuo tą mėnesį suvartoto dujų kiekio. Šis mokestis taikomas, nes dujų infrastruktūros operatoriai privalo prižiūrėti dujų tinklus, palaikyti pastovų slėgį vamzdynuose, atlikti įrenginių techninę priežiūrą, užtikrindami, kad dujos saugiai pasiektų jūsų namus kaskart, kai jums jų prireikia.

Noriu gauti naują atsiskaitymo knygelę. Kur turėčiau kreiptis?

Popierinė atsiskaitymo knygelė nėra būtinas, mokėjimą patvirtinantis dokumentas, tai yra tik duomenų kaupimo forma. Vietoj jos, galite laisvai pasižymėti atsiskaitymui reikiamus duomenis ir juos paprastai pateikti atsiskaitant internetu arba įmokų surinkimo vietose.

Mokėjimui atlikti reikalingi šie duomenys:

  • Kliento kodas – 8 skaitmenys. Kliento kodą rasite sutartyje, paskutinio mokėjimo kvite. Jį galite sužinoti paskambinę klientų aptarnavimo telefonu 1802.
  • Skaitiklio rodmenų NUO ir IKI skirtumas – per mėnesį suvartotas suvartotas dujų kiekis.
  • Mokėtina suma (suma už suvartotas dujas + mėnesio mokestis).

Mokėtinas sumas galite pasižymėti laisva forma, užrašams galite naudoti mūsų parengtą lentelę užrašams. Aktualias kainas, mėnesio mokestį galite pasitikrinti mūsų tinklalapyje arba paskambinę telefonu 1802.

Daugiau apie mūsų siūlomus atsiskaitymo būdus skaitykite čia.

Už skolą buvo atjungtos dujos. Skolą sumokėjau. Kur turėčiau kreiptis dėl dujų tiekimo atnaujinimo?

Šiuo klausimu prašome kreiptis į artimiausią „Gilės“ klientų aptarnavimo centrą. Dujų tiekimą atnaujinsime atsiskaičius už suvartotą dujų kiekį, taip pat sumokėjus mokestį už dujų tiekimo nutraukimo bei atnaujinimo paslaugą. Daugiau informacijos galite sužinoti susisiekę telefonu 1802 arba internetu.

Sunaudojau didesnį (mažesnį) dujų kiekį nei buvau numatęs metų pradžioje. Kaip toliau turėčiau atsiskaityti už sunaudojamas dujas?

Jeigu dėl sunaudoto didesnio ar mažesnio nei planuota dujų kiekio turite būti priskirtas kitam klientų pogrupiui, Jums nieko nereikia daryti. Metų eigoje arba pasibaigus kalendoriniams metams kiekvieno kliento pogrupis yra tikslinamas, o mokėjimai perskaičiuojami pagal kalendoriniais metais faktiškai suvartotą dujų kiekį.

Kaip sumokėti skolas

Ar galiu atidėti susidariusios skolos mokėjimą arba skolą grąžinti dalimis?

Skolos mokėjimo terminą galite pratęsti. Jei sumokėjote ne mažiau nei pusę skolos sumos, galite sudaryti tolesnę likusios skolos mokėjimo sutartį. Šį klausimą išspręsite artimiausiame „Gilės“ klientų aptarnavimo centre, pateikdami asmens dokumentą bei apmokėtos skolos banko išrašo kopiją. Taip pat galite kreiptis el. paštu info@ldtiekimas.lt.

Jei sumokėjote mažiau nei pusę skolos sumos, galite pasirašyti terminuotą neprotestuotiną vekselį ir sudaryti skolos mokėjimo sutartį. Dėl šių dokumentų sudarymo kreipkitės į artimiausią „Gilės“ klientų aptarnavimo centrą, pateikdami asmens dokumentą.

Kokiu būdu išieškote skolą už sunaudotas dujas?

Dėl susidariusios skolos už dujas gyventojus informuojame laiškais, SMS žinutėmis, elektroniniu paštu. Tais atvejais, kai nepavyksta susitarti dėl skolos sumokėjimo, kreipiamės į skolų išieškojimo bendrovę arba teismą.

Ar už susidariusią skolą skaičiuojate delspinigius?

Delspinigiai skaičiuojami tik tuo atveju, kai „Lietuvos dujų tiekimas“ kreipiasi į teismą su ieškiniu dėl skolos išieškojimo. Tokiu atveju už kiekvieną praleistą dieną skolininkas turi mokėti 0,04 proc. dydžio delspinigius nuo laiku nesumokėtos sumos.

Kiti klausimai

Parduodu butą. Kur turėčiau kreiptis dėl pažymos apie atsiskaitymą už gamtines dujas?

Tokia pažymą galite gauti „Gilės“ klientų aptarnavimo centre arba užpildę užklausos formą. Norėdami gauti pažymą, nepamirškite šių dokumentų:

  1. Atsiskaitymo knygelės;
  2. Asmens tapatybę patvirtinančio dokumento;
  3. Dujų skaitiklio rodmens fotografijos;
  4. Jei esate savininko įgaliotas asmuo – notaro patvirtinto įgaliojimo.
Namuose nuolat jaučiu dujų kvapą. Kur kreiptis?

Jei nuolat užuodžiate dujų kvapą, nedelsdami praneškite bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) avarinei tarnybai telefonu 1804.

Noriu atsisakyti gamtinių dujų tiekimo. Kur kreiptis?

Iš pradžių Jums reikėtų nutraukti sutartį su dujų tiekimo įmone „Lietuvos dujų tiekimas“. Vėliau turėsite kreiptis į bendrovę „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), kuri atjungs Jūsų būstą nuo tiekimo sistemos. Norėdami nutraukti sutartį su „Lietuvos dujų tiekimu“, atvykite į „Gilės“ klientų aptarnavimo centrą ir pateikite šiuos dokumentus:

  1. Asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (jei esate kliento įgaliotas asmuo – ir notaro patvirtintą įgaliojimą);
  2. Jei būsto savininkas kitas asmuo – savininko sutikimą;
  3. Jei būstą valdo keli asmenys – raštišką bendraturčių tarpusavio susitarimą dėl sutarties nutraukimo;
  4. Apskaitos prietaisų rodmenų suderinimo aktą;
  5. Būsto priėmimo–perdavimo aktą (jei reikia).
Nepavyksta iš užsienio prisiskambinti trumpuoju klientų aptarnavimo telefono numeriu 1802. Kur kreiptis?

Būdami užsienyje, taip pat ir iš Lietuvos, į klientų aptarnavimo centrą galite skambinti ilguoju numeriu +370 611 21802 (skambučio kaina – kaip skambinant į „Telia“ (buv. „Omnitel“) tinklą) arba galite atsiųsti žinutę, užpildydami šią anketą.

Papildomai pateikiame Europos Komisijos parengtą bendrąjį energijos vartotojams skirtą klausimų atsakymų sąrašą.